Visualització de contingut web
Cercador de convenis signats per la Generalitat
Accés als convenis signats per la Generalitat des de l'any 2014. En l'àmbit de la Generalitat s'entén per conveni tot acord de voluntats subscrit per la Generalitat amb altres persones físiques o jurídiques, de naturalesa pública o privada per al desenvolupament i compliment d'una finalitat d'interés públic. El conveni no podrà tindre per objecte prestacions pròpies dels contractes.
La classificació dels convenis es va modificar pel Decret llei 1/2022, de 22 d'abril, del Consell, de mesures urgents en resposta a l'emergència energètica i econòmica originada en la Comunitat Valenciana per la guerra a Ucraïna. Esta modificació indica que ja no es classifiquen com a convenis "els protocols generals d'actuació o instruments similars que comporten meres declaracions d'intenció de contingut general o que expressen la voluntat de les administracions i les parts que els subscriguen per a actuar amb un objectiu comú". És per això que alguns tipus de convenis deixen de formalitzar-se en 2022.
Convenis
En l'àmbit de la Generalitat s'entén per conveni tot acord de voluntats subscrit per la Generalitat amb altres persones físiques o jurídiques, de naturalesa pública o privada per al desenvolupament i compliment d'una finalitat d'interés públic. El conveni no podrà tindre per objecte prestacions pròpies dels contractes.
Fonament jurídic
La tramitació i formalització dels convenis que subscriga la Generalitat i el funcionament del Registre de Convenis estan regulats en el Decret 176/2014 (DOGV núm. 7379 de 13-10-2014). Segons el decret els objectius són:
- Conjugar la simplificació del procediment aplicable en matèria de convenis amb l'increment de les garanties, de manera que la nova regulació en cap cas puga suposar una disminució en la protecció de l'interés general i en el compliment de les seues obligacions per part dels poders públics.
- Per a aclarir el règim jurídic, esta norma pretén dotar d'homogeneïtat als convenis que es formalitzen per la Generalitat, per mitjà de l'establiment d'una definició i una tipologia bàsica dels diferents instruments convencionals, a fi de delimitar en quins casos pot subscriure's un conveni i quan s'ha de recórrer a la contractació administrativa.
- Reforçar els principis de transparència i publicitat que han de regir l'activitat de la Generalitat en este àmbit, possibilitant l'accés i consulta per part de la ciutadania de les dades més rellevants dels convenis subscrits, en el marc de les previsions contingudes en la normativa bàsica estatal i en la regulació autonòmica.
Comandes de gestió
- Les encomandes de gestió consistixen a delegar la realització d'activitats específiques, ja siguen de caràcter material o tècnic, que són competència d'uns òrgans administratius o entitats de dret públic en altres òrgans o entitats de dret públic, ja siga de la mateixa administració o d'una administració diferent. És fonamental que l'entitat que rep l'encàrrec tinga les competències necessàries per a realitzar eixes activitats. Este mecanisme s'utilitza principalment per raons d'eficàcia, especialment quan l'òrgan original no disposa dels mitjans tècnics adequats per a dur a terme el treball per si mateix. No obstant això, és important destacar que les encomandes de gestió no poden tindre per objecte prestacions pròpies dels contractes.
- Si l'encàrrec es fa entre diferents administracions es formalitza mitjançant conveni.
- Si l'encàrrec es fa dins de la mateixa administració, s'aprova per resolució.
Fonament jurídic
- Les encomandes de gestió es regulen en l'article 11 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
- Segons el que es disposa en l'article 6.2 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE de 26 de febrer de 2014 (des d'ara endavant, LCSP), queden excloses de l'àmbit de l'esmentada Llei les encomandes de gestió regulades en la legislació vigent en matèria de règim jurídic del sector públic.
- Quan s'encarregue a una entitat que tinga atribuïda la condició de mig propi es regirà conforme el que es preveu en els articles 32 i 33 de la LCSP.
Cercador de convenis - 2ª part
Aquest cercador facilita l'accés al conjunt de convenis firmats per la Generalitat des de l'any 2014.
Peu de pàgina
Font: Subsecretaria de cada departament o organisme
Data d'actualització del text: agost 2024
Periodicitat: cada vegada que es produïsca una modificació
Data de creació: juny 2014
Fonament jurídic: art. 21.1.a) de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9323 de 22.04.2022) i l'art. 12 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, de desplegament de la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV núm. 8118, de 01.09.2017) i art. 63 del Decret llei 7/2024, de 9 de juliol, del Consell, de simplificació administrativa de la Generalitat (DOGV núm. 9889, del 10.07.2024). Indicador dccaa5211 de l'índex de transparència DYNTRA i indicador núm. 55 de l'índex INCAU 2016 de Transparència Internacional.