Visualització de contingut web
Dret d'Accés Informació Pública
Què és el dret d'accés a la informació pública i quina informació puc demanar?
És el dret que té qualsevol ciutadà o ciutadana, a títol individual o en representació de qualsevol organització legalment constituïda, a demanar i obtindre informació pública, és a dir, el conjunt de continguts o documents que obren en poder de l'Administració i que han sigut elaborats o adquirits en l'exercici de les seues funcions.
Vídeo sobre el dret a saber de la ciutadania
Com puc demanar la informació?
Per mitjà d'una sol·licitud d'accés a la informació pública a través del tràmit telemàtic o presentant la sol·licitud en un registre d'entrada de l'Administració.
No és necessari l'ús de signatura electrònica, és a dir, pot tramitar la sol·licitud telemàticament amb certificat digital o sense certificat digital.
També pot presentar la seua sol·licitud en paper en qualsevol registre d'entrada de l'Administració de la Generalitat i, preferentment, davant l'òrgan administratiu o l'entitat que tinga la informació que es demana. També es pot presentar a les oficines de correus, com reglamentàriament s'estableix, o a les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. Més informació sobre els registres.
Abans de demanar qualsevol informació o documentació li recomanem que consulte les sol·licituds i resolucions publicades en el portal de transparència de la Generalitat.
Si necessita més informació, consulte la llista de preguntes freqüents i recomanacions.
En la línia de temps pot seguir els terminis del procediment de sol·licitud d'accés a la informació pública que es tramita davant l'Administració i davant el Consell de Transparència en matèria de dret d'accés a la informació pública.
Què no és informació pública?
Abans de demanar informació a través del procediment de dret d'accés comprove si es tracta d'altres tipus de sol·licitud, en aquest cas, dirigisca- la al lloc que corresponga:
- Vull sol·licitar informació general: bústia de la ciutadania.
- Vull fer una queixa, fer un suggeriment o un agraïment.
- Vull presentar una denúncia davant de la Inspecció General de Serveis.
Procediments específics de dret d'accés
Si la informació que necessita està relacionada amb el medi ambient o la sanitat, l'Administració posa a la seua disposició tràmits de dret d'accés específics:
- Consulte el procediment específic d'accés a la informació ambiental.
- Sistema d'informació de l'assistència ambulatòria (SIA-GAIA): consulte el procediment específic de sol·licitud, tractament i cessió de dades de caràcter sanitari del sistema d'informació de l'assistència ambulatòria (SIA-Gaia) (enllaç a pàgina web externa).
Font: òrgan competent en matèria de transparència
Data d'actualització del text: novembre 2022
Periodicitat: cada vegada que es produïsca una modificació
Data de creació: setembre 2016
Fonament jurídic: art. 27 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9323, de 22.04.2022) i l'art. 43 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, de desplegament de la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV núm. 8118, de 01.09.2017)