HISTÒRIC D'ALTS CÀRRECS DES DE 29.06.2015

<< Ves enrere
  • Cristina Moreno Fernández

  • IX legislatura (29/06/2015-16/06/2019)
  • Directora General de Treball i Benestar Laboral i Directora de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT)
  • Conselleria d´Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
  • Cessament: 16/07/2019 DOGV
  • Nomenament: 09/07/2015 DOGV
  • La informació sobre la persona que ocupava el càrrec s'ha mantingut publicada durant els tres anys posteriors al seu cessament, d'acord amb la normativa següent:
    - Article 19 de la Llei 8/2016, de 28 d'octubre, de la Generalitat, d'Incompatibilitats i Conflictes d'Interessos de Persones amb Càrrecs Públics no Electes (DOGV núm. 7911, de 07.11.2016).
    - Article 32.3 del Decret 65/2018, de 18 de maig, del Consell, pel qual es desplega la Llei 8/2016, de 28 d'octubre (DOGV núm. 8304, de 28.05.2018).
    - Article 37 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, de desplegament de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, en matèria de transparència i de regulació del Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern (DOGV núm. 8118, de 01.09.2017).

En qualitat de titular de la Direcció General de Treball i Benestar Laboral ostenta les següents competències:

  • La Direcció General de Treball exercirà les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en matèria de treball, conciliació laboral, inspecció de treball i relacions laborals. En particular, li corresponen les funcions següents:
  • Exercir com a autoritat laboral a la Comunitat Valenciana.
  • Regular les condicions individuals i col•lectives de treball en els casos que legalment siga procedent.
  • Resoldre els expedients sancionadors de l'ordre social i de prevenció de riscos laborals.
  • Exercir les funcions de mediació, arbitratge i conciliació laboral i d'Oficina Pública de Registre d'Actes Electorals Sindicals, i també les competències de l'exercici d'autoritat pública.
  • Gestionar els registres administratius d'associacions empresarials i professionals, sindicals, de treballadors autònoms, d'empreses acreditades del sector de la construcció, el registre dels convenis col•lectius de treball i la inspecció i, si és el cas, sanció.
  • Executar les disposicions d'aplicació en l'àmbit dels treballadors autònoms.
  • Exercir les competències atribuïdes a la Comunitat Valenciana en l'àmbit del benestar laboral dels treballadors.
  • Prestar assistència tècnica i pressupostària al Consell del Treball Autònom de la Comunitat Valenciana.
  • Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matè- ries que li són pròpies.

En qualitat de titular de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) ostenta les competències següents:

S'atribuïxen a l'INVASSAT, organisme autònom de caràcter administratiu previst en la Llei 2/2004, de 28 de maig, de la Generalitat, l'exercici de les funcions de prevenció i protecció de riscos laborals, a excepció de la prevenció de riscos laborals en l'àmbit sanitari.

Per a l'exercici de les seues competències, la Direcció de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball desenrotllarà les funcions següents:

a) de direcció:

Dirigir l'actuació de l'INVASSAT.

Redactar i firmar els instruments necessaris per a desenrotllar els plans i programes d'actuació que competixen a l'Institut en matèria de prevenció de riscos laborals.

Ordenar les actuacions del personal de l'Institut, sense perjuí de la seua delegació en les direccions dels centres territorials de Seguretat i Salut en el Treball.

Aprovar instruccions i criteris tècnics per al desenrotllament de les tasques encomanades al personal tècnic de l'Institut.

Aprovar les propostes d'especificacions tècniques que es consideren necessàries per a la seua transposició a normes preventives d'aplicació general o sectorial.

Proposar la subscripció d'instruments de col·laboració amb altres organismes, institucions, departaments de les Administracions Publiques, entitats públiques i privades, centres d'investigació i empreses.

Proposar l'habilitació a què es referix l'article 4.4.

b) d'assistència als òrgans de l'Institut i a les autoritats laboral i judicial i col·laboració amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social:

Facilitar, informar i assessorar el president o la presidenta, al vicepresident o la vicepresidenta, al Consell General i a la Comissió Permanent amb la regularitat que s'assenyale.

Informar les recomanacions tècniques que formule l'Institut i dirigir els estudis i tasques necessàries per a la seua elaboració.

Dirigir i orientar la informació estadística a realitzar sobre sinistralitat laboral amb periodicitat mensual, traslladant a la Presidència i a la Comissió Permanent.

Designar el personal que haja de prestar la col·laboració amb l'autoritat laboral o autoritats judicials.

Aprovar instruccions per a fer efectiva la col·laboració amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

En la seua condició de titular de la Secretaria del Consell General i de la Comissió Permanent, prestar el suport administratiu i disposar els mitjans personals i materials suficients per al seu funcionament, així com elaborar la memòria anual d'activitats de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball.

c) de gestió administrativa, economicopressupostària i de personal:

Dirigir, impulsar i controlar l'activitat econòmica, administrativa i de personal de l'Institut.

Donar compte a la Presidència i al Consell General de la liquidació anual del pressupost.

d) La Direcció assumirà qualssevol altres funcions que li reconega l'ordenament jurídic o que els òrgans de l'Institut li deleguen o encomanen.

Fuente: Funciones

Curriculum vitae