HISTÒRIC D'ALTS CÀRRECS DES DE 29.06.2015

<< Ves enrere
  • Enrique Ferrer Lorente

  • X legislatura (17/06/2019-25/06/2023)
  • Director general de l'Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials
  • Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives
  • Cessament: 11/01/2021 DOGV
  • Nomenament: 18/07/2019 DOGV
  • La informació sobre la persona que ocupava el càrrec s'ha mantingut publicada durant els tres anys posteriors al seu cessament, d'acord amb la normativa següent: - Article 19 de la Llei 8/2016, de 28 d'octubre, de la Generalitat, d'Incompatibilitats i Conflictes d'Interessos de Persones amb Càrrecs Públics no Electes (DOGV núm. 7911, de 07.11.2016). - Article 32.3 del Decret 65/2018, de 18 de maig, del Consell, pel qual es desplega la Llei 8/2016, de 28 d'octubre (DOGV núm. 8304, de 28.05.2018). - Article 37 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, de desplegament de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, en matèria de transparència i de regulació del Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern (DOGV núm. 8118, de 01.09.2017).

La Direcció General de l'Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials (IVAFIQ) és el centre directiu dependent de la Secretaria Autonòmica de Planificació i Organització del Sistema que exerceix les competències establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i la resta prevista en l'ordenament jurídic, en les matèries contingudes en l'article 125 de la Llei 3/2019, 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.

Corresponen a la Direcció General les competències següents:

  • Dissenyar la planificació de serveis socials, definint els objectius, estratègies i directrius que s'han de seguir en el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials i que inclou, entre d'altres, l'elaboració del Pla estratègic de serveis socials de la Comunitat Valenciana i del Mapa de Serveis Socials de la Comunitat Valenciana.
  • Impulsar i dissenyar el desenvolupament normatiu de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
  • Coordinar i harmonitzar, sense perjudici de les competències pròpies de la Sotssecretaria, l'acció normativa que desenvolupen les direccions generals en relació amb el seu àmbit sectorial que afecte el Sistema de Serveis Socials.
  • Impulsar la creació i desenvolupament de l'Observatori del Sistema Públic de Serveis Socials, previst en la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
  • Impulsar la normalització de la qualitat, així com impulsar i, si escau, elaborar estudis, propostes i plans d'actuació estratègics i de qualitat en el sector dels serveis socials valencians en col·laboració amb les direccions generals i sense perjudici de les competències atribuïdes en matèria de qualitat a la Sotssecretaria o altres òrgans o departaments.
  • Establir les prioritats formatives i els criteris metodològics i de continguts en matèria de serveis socials mitjançant la planificació formativa dirigida a les persones professionals dels serveis socials, en col·laboració i coordinació amb les direccions generals del departament, d'acord amb l'article 125.2. f) de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana.
  • Impulsar la innovació i cooperació amb aquelles institucions i entitats que tinguen com a finalitat les activitats investigadores, formatives, d'avaluació i de gestió de la qualitat en serveis socials.
  • Elaborar i implementar procediments d'avaluació dels centres i programes de serveis socials, amb la col·laboració de les direccions generals i la Inspecció de Serveis Socials.
  • Establir els estàndards de qualitat i fomentar la seua millora en totes les actuacions pròpies del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, amb la col·laboració de les direccions generals i en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Sotssecretaria.
  • Transferir els resultats científics i fomentar la qualitat en totes les actuacions pròpies del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, principalment quant a la determinació de les bones pràctiques i la certificació de la qualitat, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes en matèria de qualitat a la Sotssecretaria o altres òrgans o departaments.
  • Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.
  • Executar qualsevol altra funció que li assignen les persones titulars dels òrgans dels quals depén jeràrquicament, en matèries del seu àmbit d'actuació.
  • Fuente: Funciones

Curriculum vitae