FITXA D'ALTS CÀRRECS
Mª Belén Pulgar Gutiérrez
- XI legislatura (26/06/2023- )
- Directora general d'Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia
- Conselleria de Justícia i Interior
- Nomenament: 07/09/2023 DOGV
- C/ de la Democracia, 77. Ciutat admtiva. 9 d'Octubre -Torre 4 - 46018 València
- pulgar_margut@gva.es
La Direcció General d'Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria d'assistència jurídica gratuïta, assistència a les víctimes del delicte i ajudes a les víctimes del terrorisme, col·legis professionals, unions de fet, fundacions, associacions, registres i notariat i la relació amb la professió titulada de gestor administratiu.
Especialment, té atribuïdes les competències següents:
a) Organitzar, executar i controlar la política de la Generalitat en matèria d'atenció a la víctima del delicte a través de la Xarxa d'Oficines de la Generalitat d'Assistència a les Víctimes del Delicte i relacions amb els òrgans judicials de la Comunitat Valenciana.
b) Portar la gestió en matèria d'ajudes a les víctimes del terrorisme, així com les iniciatives sobre el seu reconeixement.
c) Organitzar, executar i verificar l'assistència jurídica gratuïta, de conformitat amb el que disposa la normativa estatal i autonòmica valenciana.
d) Planificar, dissenyar i, si és el cas, desenvolupar programes formatius i de millora del coneixement dirigits de manera transversal i intersectorial a tots els professionals de l'administració de justícia que contribuïsquen a reforçar la protecció i promoció del dret d'accés a la justícia i a l'atenció i protecció de les víctimes, en col·laboració amb la resta de departaments i administracions.
e) Tramitar els nomenaments per a cobrir vacants de notaries i registres i elaborar el decret del Consell de nomenament, així com realitzar l'estudi i proposta de fixació de les demarcacions notarials i registrals.
f) Gestionar el Registre de Col·legis Professionals i Consells Valencians de Col·legis Professionals, així com la creació, modificació i supressió de col·legis professionals. Així mateix, li correspon la tramitació dels expedients sancionadors en aquesta matèria.
g) Gestionar el Registre d'Unions de Fet de la Comunitat Valenciana.
h) Gestionar el Registre d'Associacions de la Comunitat Valenciana.
i) Convocar i desenvolupar les proves per a l'obtenció del títol de gestor administratiu i l'expedició del títol de gestor administratiu.
j) Gestionar el Registre de Fundacions de la Comunitat Valenciana, donar suport tècnic i administratiu al Protectorat de Fundacions de la Generalitat i al Consell Superior de Fundacions de la Comunitat Valenciana i revisar i preparar el dipòsit dels comptes anuals.
Fuente: Funciones
No s'ha registrat viatges
Fuente: Viajes
Font: sistema d'informació que gestionen les secretaries dels alts càrrecs.
No s'ha registrat obsequis
No s'ha registrat obsequis
Fuente: Obsequios
Font: sistema d'informació que gestionen les secretaries dels alts càrrecs.
Les retribucions dels alts càrrecs de l'administració del Consell vénen regulades en les lleis de pressupostos aprovades anualment per les Corts.
Texto retribuciones altos cargos
- Sou i complements i: 64.080,82 €
La persona que ostenta la Presidència, les persones titulars de les Conselleries i de les secretaries autonòmiques reben una quantia fixa, referida a dotze mensualitats i no tenen dret a pagues extraordinàries.
Les persones titulars de les sotssecretaries i de les direccions generals perceben una retribució formada per la suma del sou base, el complement de destinació i el complement específic, referida a dotze mensualitats. A més a més, cobren dos pagues extraordinàries, en els mesos de juny i desembre, per un import cadascuna d'una mensualitat del sou base i els triennis que, en el seu cas, els corresponguen.
Tant el sou com els triennis es concreten anualment en la llei de pressupostos de la Generalitat.
Podeu consultar la Llei de Pressupostos vigent.
- Import triennis i: 3.345,86 €
Els triennis retribuïxen l'antiguitat del personal funcionari i consistixen en una quantitat igual per cada grup de classificació professional o agrupació professional funcionarial per cada tres anys de servei, referida a catorze mensualitats.
Normativa reguladora:
Article 124 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.
Article 87 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.
Tant el sou com els triennis es concreten anualment en la llei de pressupostos de la Generalitat.
Podeu consultar la Llei de Pressupostos vigent.
- Indemnització per residència i: 8.971,32 €
És una compensació pel canvi de residència habitual que implica el nomenament, no podrà excedir del 14% de les retribucions anuals assignades.
Normativa reguladora:
Acord de 8 de setembre de 1995, del Govern Valencià, sobre indemnitzacions de despeses extraordinàries per motiu de residència.
- Retribució íntegra i: 76.398,00 €
És la suma del sou i els complements, triennis i indemnitzacions per residència que corresponguen.
- Observacions: Retribuciones del cargo desde el 1 de enero hasta el 31 de diciembre de 2024 - Retribucions del càrrec des de l'1 de gener fins el 31 de desembre de 2024
Fuente: Retribuciones
Font: sotssecretaria de cada departament.
Presentada el 19/10/2023
Títol de propietat | % titularitat | Tipus inmoble | Provincia | Pais | Valor cadastral |
---|---|---|---|---|---|
Multipropietat | 50 | Vivendes | Madrid | Espanya | 580.338,53 € |
Multipropietat | 33 | Immobles rústics | León | Espanya | 20.000,00 € |
Descripció | Import |
---|---|
ING | 4.800,00 € |
Total: | 4.800,00 € |
Descripció | Import |
---|---|
HYUNDAI KONA | 28.500,00 € |
Total: | 28.500,00 € |
Fuente: Bienes
Font: Registre de Control de Conflictes d'Interessos.
Descripció | Import |
---|---|
Pèrdues patrimonials (B.I. estalvi) | 13.977,63 € |
Rendiment del treball | 32.705,21 € |
Rendiment de capital mobiliari (B.I. estalvi) | -3,74 € |
Fuente: Renta
Font: Registre de Control de Conflictes d'Interessos.
Activitats exercides durant els dos anys anteriors a la presa de possessió
Presentada el 19/10/2023
Entitat, organisme, empresa o societat | Activitat principal | Càrrec exercit | Data inici | Data fi | Excedència (si escau) | Serveis especials (si escau) |
---|---|---|---|---|---|---|
MINISTERIO DEL INTERIOR - DG POLÍTICA INTERIOR | SOCIÓLOGA | 07/09/2021 | 06/09/2023 | NO |
Activitats que vagen a exercir durant el seu mandat com a càrrec públic
Presentada el 19/10/2023
Entitat, organisme, empresa o societat | Activitat principal | Càrrec exercit | Data inici | Data fi | Tipus |
---|---|---|---|---|---|
Comisión Técnica para la Investigación sobre la desaparición de fondos documentales públicos en la Comunitat Valenciana durante el período de Memoria Democrática | Investigación sobre la desaparición de fondos documentales públicos en la CV | Vicepresidenta | 07/09/2023 | Pública | |
Foro sobre Justicia y Discapacidad | Ver funciones en Resolución 18 de octubre de 2021 de la Conselleria de Justicia, Administración Pública, Reforma Democráticas y Libertades Públicas | Vicepresidenta | 07/09/2023 | Pública | |
Consejo Asesor de Mediación de la Comunitat Valenciana | Ver funciones en art. 14.1 del Decreto 55/2021, 23 de abril del Consell | Vicepresidenta | 07/09/2023 | Pública |
NO
Diputat o diputada de Les Corts (si escau)
Fuente: Actividades
Font: Registre de Control de Conflictes d'Interessos.
Presentada el 25/10/2023
Tipus de compatibilitat | Data resolució | Tipus d'ocupació | Entitat posterior al cessament |
---|---|---|---|
Nomenament | 27/10/2023 |
Fuente: Compatibilidades
Font: Registre de Control de Conflictes d'Interessos.