FITXA D'ALTS CÀRRECS
Ricardo García García
- XI legislatura (26/06/2023- )
- Sotssecretari
- Conselleria de Justícia i Interior
- Nomenament: 22/09/2023 DOGV
- C/ De la Democràcia, 77 - Ciutat administrativa 9 d'octubre - Torre 4 - 46018 - València
- garcia_ricardogar@gva.es
- 961209039
Sota la dependència directa de la persona titular de la Conselleria, la persona titular de Sotssecretaria assumeix les funcions establides en l'article 69 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, així com les que recull l'article 74 del Decret 112/2023, de 25 de juliol.
En particular, li corresponen les funcions següents:
- Dirigir i coordinar els serveis generals i dependències comunes de la Conselleria.
- Tramitar els expedients de contractació i de responsabilitat patrimonial i supervisar els expedients de contractació que gestionen altres centres directius, excepte aquells respecte dels quals els seus titulars tinguen delegades les facultats per a subscriure'ls.
- Elaborar la proposta de l'avantprojecte del pressupost anual, tramitar les modificacions pressupostàries i realitzar el seguiment de l'execució del pressupost.
- Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb el que estableixen les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.
- Dissenyar, executar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica de la Conselleria, a fi d'establir les directrius per a la correcta gestió de despeses i ingressos i l'òptima utilització dels recursos.
- Gestionar les despeses de personal de la Conselleria i tramitar les incidències de nòmina.
- L'exercici de la potestat disciplinària respecte del personal adscrit a la Conselleria, de conformitat amb el que disposa la normativa vigent.
- Gestionar la tramitació i coordinació dels convenis i acords de la Conselleria.
- Emetre informes sobre els assumptes que hagen de sotmetre's al Consell, al president de la Generalitat, o a altres òrgans, quan això siga preceptiu o així ho dispose la persona titular de la Conselleria.
- Supervisar i remetre els expedients d'assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Sotssecretaris.
- Recaptar l'emissió dels informes jurídics, conformement al que disposen els apartats 2 i 3 de l'article 5 de la Llei 10/2005, de 9 de desembre, de la Generalitat, d'assistència jurídica a la Generalitat.
- Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, instruccions i ordres de servei en assumptes de la seua competència.
- Promoure i coordinar el compliment de la normativa de protecció de dades de caràcter personal amb relació als tractaments de dades dels quals la Conselleria té la consideració de responsable, sense perjudici de les funcions de gestió i supervisió que corresponen als òrgans superiors i directius, en l'àmbit de les seues competències materials.
- Exercir les funcions que li corresponen com a unitat d'igualtat de la Conselleria.
- Coordinar i gestionar les unitats de resolució de conflictes de València, Castelló i Alacant (URC).
- Tramitar les propostes de gestió patrimonial dels béns afectes a la Conselleria.
- Elaborar estudis i anàlisis que fan referència a la racionalització i reorganització, tant de l'estructura organitzativa de la Conselleria com dels procediments de gestió que s'hi realitzen, coordinant els treballs que, en aquesta matèria, siguen elaborats per altres òrgans o unitats del departament.
- Exercir les funcions que li corresponen per a la millora de la qualitat dels serveis públics, l'avaluació dels plans i programes i l'atenció a les queixes, suggeriments i agraïments, en l'àmbit de la Conselleria.
- Promoure i coordinar les accions i mesures de transparència, bon govern i participació ciutadana que s'establisquen en l'àmbit de la Conselleria i realitzar-ne el seguiment i vigilància.
- Racionalitzar els procediments administratius i efectuar estudis i propostes sobre normalització de documentació i simplificació administrativa de la Conselleria.
- Realitzar estudis tècnics, de diagnòstic de la situació i de dret comparat, així com recopilar documentació sobre aquelles matèries que, sense perjudici de les competències de les conselleries que les tinguen atribuïdes, puguen contribuir, en el marc del desenvolupament de les funcions assignades als diferents òrgans i unitats del departament, a la consecució de l'eficàcia en la prestació dels serveis i de l'eficiència en la utilització dels recursos econòmics.
- Qualsevol altra competència que se li encomane o delegue o que li conferisquen les disposicions legals o reglamentàries.
En matèria de processos electorals, especialment li correspon:
- Coordinar i executar els processos electorals a les Corts i a les entitats locals menors de la Comunitat Valenciana.
- Elaborar i coordinar la normativa específica destinada a acomplir-la.
- Coordinar les relacions necessàries amb l'administració electoral i amb els òrgans competents de l'Administració General de l'Estat.
- Elaborar anàlisis estadístiques, estudis comparatius i avaluació de processos electorals i consultes populars.
- Realitzar propostes de desenvolupament legislatiu del sistema de consultes populars municipals d'acord amb el legalment establit.
- Proposar tècniques que optimitzen el funcionament de les infraestructures, procediments i mitjans destinats a la gestió electoral.
- Gestionar les subvencions autonòmiques anuals i les corresponents per despeses electorals de les formacions polítiques, en els termes establits en la legislació vigent.
- La gestió i custòdia de l'Arxiu Històric Electoral.
Fuente: Funciones
No s'ha registrat viatges
Fuente: Viajes
Font: sistema d'informació que gestionen les secretaries dels alts càrrecs.
No s'ha registrat obsequis
No s'ha registrat obsequis
Fuente: Obsequios
Font: sistema d'informació que gestionen les secretaries dels alts càrrecs.
Les retribucions dels alts càrrecs de l'administració del Consell vénen regulades en les lleis de pressupostos aprovades anualment per les Corts.
Texto retribuciones altos cargos
- Sou i complements i: 66.036,36 €
La persona que ostenta la Presidència, les persones titulars de les Conselleries i de les secretaries autonòmiques reben una quantia fixa, referida a dotze mensualitats i no tenen dret a pagues extraordinàries.
Les persones titulars de les sotssecretaries i de les direccions generals perceben una retribució formada per la suma del sou base, el complement de destinació i el complement específic, referida a dotze mensualitats. A més a més, cobren dos pagues extraordinàries, en els mesos de juny i desembre, per un import cadascuna d'una mensualitat del sou base i els triennis que, en el seu cas, els corresponguen.
Tant el sou com els triennis es concreten anualment en la llei de pressupostos de la Generalitat.
Podeu consultar la Llei de Pressupostos vigent.
- Import triennis i: 5.935,32 €
Els triennis retribuïxen l'antiguitat del personal funcionari i consistixen en una quantitat igual per cada grup de classificació professional o agrupació professional funcionarial per cada tres anys de servei, referida a catorze mensualitats.
Normativa reguladora:
Article 124 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.
Article 87 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.
Tant el sou com els triennis es concreten anualment en la llei de pressupostos de la Generalitat.
Podeu consultar la Llei de Pressupostos vigent.
- Indemnització per residència i: 9.245,04 €
És una compensació pel canvi de residència habitual que implica el nomenament, no podrà excedir del 14% de les retribucions anuals assignades.
Normativa reguladora:
Acord de 8 de setembre de 1995, del Govern Valencià, sobre indemnitzacions de despeses extraordinàries per motiu de residència.
- Retribució íntegra i: 81.216,72 €
És la suma del sou i els complements, triennis i indemnitzacions per residència que corresponguen.
- Observacions: Retribuciones del cargo desde el 1 de enero hasta el 31 de diciembre de 2024 - Retribucions del càrrec des de l'1 de gener fins el 31 de desembre de 2024
Fuente: Retribuciones
Font: sotssecretaria de cada departament.
Presentada el 14/11/2023
Títol de propietat | % titularitat | Tipus inmoble | Provincia | Pais | Valor cadastral |
---|---|---|---|---|---|
Multipropietat | 25 | Vivendes | Madrid | Espanya | 14.755,35 € |
Ple domini | 100 | Vivendes | Madrid | Espanya | 149.048,92 € |
Multipropietat | 50 | Vivendes | Madrid | Espanya | 64.654,84 € |
Multipropietat | 25 | Vivendes | Murcia | Espanya | 28.327,07 € |
Nua propietat | 50 | Vivendes | Madrid | Espanya | 25.355,80 € |
Nua propietat | 50 | Altres immobles urbans | Madrid | Espanya | 22.090,79 € |
Descripció | Import |
---|---|
CaixaBank | 84.000,00 € |
Caixabank | 20.000,00 € |
Caixabank | 1.500,00 € |
Caixabank | 440,00 € |
Total: | 105.940,00 € |
Descripció | Import |
---|---|
BMW 1250 gs | 12.000,00 € |
Total: | 12.000,00 € |
Descripció | Import |
---|---|
Mapfre | 35.000,00 € |
Mutualidad de la abogacía | 18.000,00 € |
Caixabank | 15.000,00 € |
Total: | 68.000,00 € |
Fuente: Bienes
Font: Registre de Control de Conflictes d'Interessos.
Descripció | Import |
---|---|
Rendiment de capital immobiliari | 548,58 € |
Rendiment d'activitats econòmiques (estimació directa) | 98.000,00 € |
Rendiment del treball | 87.543,01 € |
Rendiment de capital mobiliari (B.I. estalvi) | 6,23 € |
Fuente: Renta
Font: Registre de Control de Conflictes d'Interessos.
Activitats exercides durant els dos anys anteriors a la presa de possessió
Presentada el 14/11/2023
Entitat, organisme, empresa o societat | Activitat principal | Càrrec exercit | Data inici | Data fi | Excedència (si escau) | Serveis especials (si escau) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fundacion de la Universidad Autónoma de Madrid | Transferencia de conocimiento. conforme a contratos programas Ley Universidades (varios) | Director | 01/09/2017 | 22/09/2023 | NO | |
Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir | Patrono de la Fundación San Vicente Mártir UCV | 02/03/2016 | 21/09/2023 | NO | ||
AEsProDEE (Asociación Española de Profesores de Derecho Eclesiástico del Estado) | Derecho Eclesiástico de todas las Universidades de España | Presidente | 13/09/2022 | 21/09/2023 | NO | |
Observatorio de la Vida Militar | Administración General del Estado | Presidente | 02/09/2021 | 26/09/2023 | NO |
Activitats que vagen a exercir durant el seu mandat com a càrrec públic
Presentada el 10/04/2024
Entitat, organisme, empresa o societat | Activitat principal | Càrrec exercit | Data inici | Data fi | Tipus |
---|---|---|---|---|---|
Premios Justicia de la Generalitat Valenciana | Ver Orden 4 de febrero de 2005, de la Conselleria de Justicia y Administraciones Públicas | Vocal | 22/09/2023 | Pública | |
Comisión Permanente de la AVSRE | Ver Ley 4/2014, de 3 de febrero, de la Generalitat | Vocal | 22/09/2023 | Pública | |
Comisión Interdepartamental para la Coordinación, Apoyo y Seguimiento del Proceso Electoral a Les Corts | Ver Decreto 85/2010, de 14 de mayo, del Consell | Secretario | 22/09/2023 | Pública | |
Comisión de Secretarías Autonómicas y Subsecretarías | Preparar las reuniones del Consell y tratar otras cuestiones de interés común que no sean competencia de las Comisiones Delegadas o de las Comisiones Interdepartamentales | Subsecretario | 22/09/2023 | Pública | |
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE MADRID | DOCENCIA | PROFESOR | 02/04/2024 | 02/04/2024 | |
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE MADRID | DOCENCIA | PROFESOR | 21/03/2024 | 21/03/2024 | |
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE MADRID | DOCENCIA | PROFESOR | 07/02/2024 | 07/02/2024 |
NO
Diputat o diputada de Les Corts (si escau)
Presentada el 14/11/2023 >>
Fuente: Actividades
Font: Registre de Control de Conflictes d'Interessos.
Presentada el 15/11/2023
Tipus de compatibilitat | Data resolució | Tipus d'ocupació | Entitat posterior al cessament |
---|---|---|---|
Nomenament | 21/11/2023 |
Fuente: Compatibilidades
Font: Registre de Control de Conflictes d'Interessos.